Korona situasjonen og vår butikk
Vi følger statens og folkehelseinstituttets retningslinjer og tar i tillegg ekstra grep for å bidra med å unngå spredning av smitte.

Nettbutikken er åpen
Sendinger pakkes på en trygg måte av kun et fåtall friske personer. Vi behandler alle ordre fortløpende. Vi gjør det vi kan for å holde normal leveringstid men ber om forståelse ved eventuelle forsinkelser da vi har både norske og utenlandske transportører og leverandører som kan ha utfordringer i forhold til å levere som normalt.

Alle våre fraktpartnere har igangsatt ekstraordinære hygienetiltak i tråd med Folkehelseinstituttets anbefalinger som skal gi våre nettkunder trygg levering.

Vil du ha pakken hjem på døren oppgi dette ved bestilling. Vi sjekker om dette er mulig og gir deg pris før vi behandler ordren ferdig.

Vil du handle i butikken uten å komme inn i lokalene kan du enten bestille varene på nett eller ta kontakt med oss på messenger eller via kontaktskjema i nettbutikken. Vi finner en god løsning på henting/levering utenfor butikken eller ved vårt PickUpPoint i Lier om du ønsker dette. Lokale kunder kan betale med Vips eller bank for å unngå nærkontakt.

Butikken i Skotselv er åpen flere dager i uken, se åpningstider som legges ut fortløpende på vår facebook side. Vi ber alle som kommer om god håndvask i forkant, og at alle unngår å ta på varer de ikke skal handle.


RETUR
Varer som sendes i retur åpnes ikke før etter minst 5 dager for å unngå eventuell smitte. Det kan derfor ta noe ekstra tid før du får tilbakebetaling eller tilsendt nye varer.

Alle returer skal sendes til:
Hokksund Hestesport v/Hulba.
Oddevallveien 15, 3405 Lier.

Se ellers vår FACEBOOKSIDE for løpende informasjon

Vi anser at vi er i en force majeure-situasjon og tar konsekvensen av dette på alvor. Vi ønsker å klare oss igjennom dette, slik at vi kan fortsette å være en lokal leverandør også når dette er over. Støtt oss ved å fortsette å handle!

----------------------------------------------------------------------


Betingelser ved handel hos oss
Du må være over 18 år for å handle i vår nettbutikk.
Minste ordre sum i nettbutikken er kr 650,- inkl frakt
Fraktfritt ved ordre over 3000,- (unntak se tekst under)
Frakt og ekspedisjon per levering fra 169,-
Tilbud gjelder så langt lageret rekker hvis ikke annet er oppgitt.

Vi tar forbehold om at varer kan være utgått, utsolgt eller at det kan være midleritid tomt på lager. Får vi ikke bestilt opp varen tar vi kontakt med deg. Vi tar også forbehold om feil og oppdateringer i vår nettbutikk.

Vår nettbutikk viser ikke antall på lager. Dette fordi vi både henter varer fra vårt lager i butikken, eksternt lager og hos våre leverandører og systemene snakker ikke sammen. Dette vil si at vi ikke kan garantere levering av bestilt vare, før vi har behandlet din ordre manuelt. Er det tomt får du beskjed.

Nettbutikken viser kun et lite utvalg av varer vi har inne eller skaffer. Spør oss hvis du ikke finner det du ønsker.

NB! Nettbutikken og butikken i Skotselv har ikke nødvendigvis samme vareutvalg. Vi har ikke plass i butikken til alt og får derfor endel fra eksterne lager. Dette gjør at vi kan tilby et mye større vareutvalg til våre kunder. Ønsker du å komme til oss å kjøpe varer du ser i nettbutikken send oss en bestilling eller melding først så kan vi ha det klart når du kommer. 

Da vi er en liten gårdsbutikk med få ansatte ber vi om forståelse for litt ekstra leveringstid hvis vi har mye å gjøre i butikken. Vi sender ut varer så raskt vi kan :-)

LEVERINGSTID
NB! Vi sender ikke ut varer i helger, fridager og ferier. Vi holder til på landsbygda, og postens rutiner fører til at pakker vi leverer inn på hverdager ofte ikke går videre før dagen etter eller over helgen.

Vi har normal leveringstid på 2 til 10 virkedager. Vi har ikke plass til alle varene i butikken, og får derfor endel fra hovedlager noe som kan ta noen ekstra dager.
Enkelte varer kan ha ekstra leveringstid (over 10 dager) da vi får det fra utenlandske leverandører. Disse kan være merket med "Bestillingsvare".  Da gir vi beskjed om forventet leveringstid når vi har behandlet bestillingen din. Har du en hastebestilling si ifra.
Krysser du av i kassa for å hente varene selv får du beskjed når leveransen din er klar.

Venter vi på varer fra leverandøren og har gitt deg beskjed om at sendingen tar ekstra tid, sender vi ikke restordre fraktfritt. Ønsker du to leveranser må du betale frakt for begge. 
 

BETALING
Nettbestillinger betales via faktura vi sender deg på epost når ordren er behandlet. Følg med på eposten din. Bestillinger som ikke betales innen betalingsfristen kan bli slettet slik at varene blir tilgjengelig for andre kunder. Vi sender alltid minst en påminnelse før vi annulerer.

Vi har ikke kortbetaling, kredittfaktura eller Vips i nettbutikken.

Alle priser er i norske kroner inklusive 25% mva.
 
 
GRATIS HENTING I BUTIKK
I kassa kan du velge å hente bestillingen sin i butikken i Skotselv eller i Lier (Sjåstad). Da sparer du fraktkostnad.

POSTPAKKE
Ved sending er frakt og ekspedisjon fra kr 169,-  Vi spanderer frakten når du handler for over 3000,- *
*Unntak er store tunge pakker med hestesko, verktøy, seletøy, saler og sending til spesielle postnummer (f.eks nordnorge). Her gjelder postens satser uansett kjøpesum.

Vi sender varer med Bring og med posten.
Ønsker du sporingsnummer ta kontakt med oss på epost.
Sporingsnummer sendes ikke ut automatisk. 
Hentemelding får du på sms når pakken er klar for henting på posten/post i butikk.

Vi sender ikke varer i postoppkrav.
Vi sender ikke pakker til utlandet.

Ved utsending for prøving (for eksempel saler) må du betale frakt uansett kjøpesum (gjelder også returkostnad).

Uavhentede pakker belastes med faktura på pr.d.d. kr. 400,- for frakt, ekspedisjonsgebyr og returporto.

NB! Oppgir du feil mobilnummer i bestillingen din, vil du  ikke få hentemelding når pakken ankommer ditt lokale postkontor. Pakken går da i retur til oss, og du små dekke porto begge veier + evt frakt for ny sending.  Det er derfor viktig at mobilnummer og adresse er korrekt i bestillingen.

Pakker over 35 kg sendes med speditør hvis ikke annet er avtalt på forhånd.
Ved ekspresslevering vil det tilkomme ekstra porto.

Vi tenker miljø! For å holde lave priser har vi gjenbruk av emballasje. Esken varene dine kommer i kan derfor være brukt tidligere å bære noe preg av det!
 

GJELDER ALL RETUR
Ta kontakt med oss på epost post@stallasen.no før du sender varen tilbake uansett årsak. Returadresse er:

Hokksund Hestesport v/Hulb.
Oddevallveien 15
3405 Lier.

ANGRERETT
Vil du vil heve kjøp fra vår nettbutikk må du gi oss beskjed på epost senest 14 dager etter at varene er betalt. Deretter sende varen i retur senest 14 dager etter at du kontaktet oss. Du har 14 dagers ubetinget angrefrist iflg. angrerettsloven forutsatt at varen er ubrukt og ikke skadet. Ved retur må du legge ved angrerettskjema som fulgte med i pakken (kan også skrives ut HER). Husk å også skrive på ditt kontonummer for tilbakebetaling av kjøpesummen. Send returen som vanlig postpakke (ikke oppkrav). Det er kunden som må betale returporto ved bruk av angreretten, og som er ansvarlig for varene inntil vi har mottatt  pakken.

Tilbakebetaling av kjøpesummen kan ta inntil 14 dager fra vi mottar og har sjekket varer som kommer i retur.

Vi tar normalt ikke spesialbestillinger og varer som er brukt, fått slitasjemerker o.l. eller tilbudsvarer i retur.
Det er ikke bytte-eller returrett på salgs/tilbudsvarer.

BYTTE AV VARER
Ønsker du å bytte en vare (eks størrelse) kontakt oss på epost før du sender varer tilbake. Pakken må sendes til oss som vanlig pakke (ikke oppkrav). Du vil bli belastet for ny porto ved sending av ny vare.

Ved retur av en hel ordre (alle varer) som er sendt fraktfritt vil vanlig frakt bli trukket fra beløpet som tilbakebetales. Dette gjelder ikke ved reklamasjon.

REKLAMASJON OG GARANTI
Ved reklamasjon kontakt oss på epost før du sender varer tilbake. Garanti gis kun mot gyldig kvittering. Enkelte varer har utvidet garanti, ta derfor godt vare på garantiseddel og kvittering på slike varer.

Reklamasjonsfrister iflg. forbrukerkjøpsloven hvis ikke annet er oppgitt. Reklamasjonsfristene gjelder kun dersom varen er brukt til det formålet den er beregnet til. Varen må også ha fått den pleien som er anbefalt. Normal slitasje på lær må påregnes og er ikke reklamasjonsgrunn. Ei heller dekken som er vasket i annet vaskemiddel enn anbefalt eller ødelagt pga unormalt bruk.

Ved reklamasjon pga skade på emballasje og/eller skadet vare send oss bilder ved første henvendelse. Dette er viktig da vi ofte må ta saken videre med spedisjonsfirma.

Ved godkjent reklamasjon der vi skal dekke returporto sender vi deg en ferdig betalt returseddel som du setter på pakken før levering på posten.

Når vi mottar returen sjekker vi varene og tar kontakt med deg for videre behandling av saken.


PERSONVERN
Vi selges eller gir ikke ut personopplysninger du har gitt oss. De er kun tilgjengelig for våre ansatte. Du kan når som helst be om å få slettet din kundekonto. Har du endret adresse, epostadresse eller telefon siden forrige bestilling gi oss beskjed.

FORBEHOLD
Vi tar forbehold om utsolgte og utgåtte varer vi ikke har fått oppdatert i nettbutikken, feil i annonser, tekst, pris og endring av modeller. Dette gjelder også fargedifferanse fra bilder på nettsiden. Ta kontakt hvis varen ikke var slik du tenkte deg.
 
Copyright
Vi har Copyright på alt av bilder, tekst og layout på våre nettsider.
Det er ikke tillatt å kopiere eller bruke tekst eller bilder fra våre nettsider uten skriftlig avtale med oss.
Det er heller ikke tillatt å videreselge/markedsføre noen av våre produkter eller varemerker.


Ta kontakt med oss hvis det er noe du lurer på, savner eller ikke er fornøyd med. Det er den beste måten vi kan forbedre oss på!